OPPSKRIFT: LAG EGNE SIKLESMEKKER PÅ 1-2-3

DU TRENGER:

♥ Ønsket stoff, jeg synes fast bomull funket bra
♥ Pyntebånd om du ønsker det på
♥ Trykknapp eller vanlig knapp

SLIK GJØR DU:

1. Start med å tegne ut mønsteret. Her tok jeg bare en smekke jeg hadde fra før og tegnet rundt på matpapir. Dette klarer man enkelt på frihånd også om man ikke har en smekke tilgjengelig.

2. Klipp ut to stoffbiter fra stoffet du ønsker. Legg stoffet dobbelt med rette mot rette før du klipper, så får du to deler med en gang.

3. Ønsker du bånd på smekken så tilpasser du lengden du trenger på båndet.

4. Legg så båndet inn i smekken når du syr slik at det blir på rettsiden når du vrenger.

5. Sy langs kanten rundt hele smekken, men la det stå igjen et vrengehull på noen cm. Dette tok jeg i halsen av smekken. 

6. Vreng og stryk/press smekken godt. 

7. Sy så igjen vrengehullet. Her kan du velge om du bruker rettsøm på maskinen eller syr for hånd. Det blir definitivt penest å sy for hånd med “usynlig” søm. 

8. Sett på trykknapp eller vanlig knapp om du lager knappehull til det. (Jeg var tom for trykknapper, så det kommer på smekken så fort det er kjøpt inn).

FERDIG OG KLAR TIL BRUK♥

6 kommentarer
    1. PT. INDO CARGO EXPRESS – https://www.indocargex.com/

      By choosing PT. Indo Cargo Express for your freight shipping needs you can rest easy and know that your shipment is going to arrive at its destination at the time you need it to. Whether you’re shipping complex heavy equipment or simply require your industrial goods to be transported from one destination to another, we’re equipped with the right team, equipment and cargo services to meet your needs on budget and on time.

      With dedicated employees, working in many regional clusters around the globe, deliver operational excellence — to provide viable answers to the most challenging supply chain questions.

    2. Jeg har aldri sydd før, men arvet mormors gamle symaskin og prøvde meg frem litt for første gang i dag. Denne oppskriften var veldig fin og enkel å følge! 😊 Ble faktisk ikke så verst resultat! Jeg sydde med fleecestoff bak slik at smekka ikke skal bli så tynn, da datteren min sikler igjennom alt på et lite øyeblikk.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg