hjemmesydd babynest

En av de tingene jeg gleder meg mest over i graviditeten er å kunne sy og lage ting til lille i magen. Det er så koselig å dulle med, og ikke minst hyggelig å ha noe som er hjemmelaget og som ikke alle andre har. Det første jeg gikk løst på var et babynest. Jeg sydde et babynest til niesa vår for snart fire år siden, og siden den gang har jeg gledet meg til å sy et til vårt eget barn også når den tid kom <3 

Babynest kommer jeg ikke til å legge ut en egen oppskrift på ettersom jeg har kjøpt mønster på stoff og stil. Skal du sy babynest anbefaler jeg å kjøpe det mønsteret. Jeg har gjort noen endringer underveis, blant annet har jeg mer vatt i kantene enn hva som står i oppskriften. Det anbefaler jeg om du ønsker et litt strammere nest. I tillegg har jeg sydd en løs “madrass” til å legge i bunn av nestet slik at jeg oftere kan vaske det i maskinen enn hele nestet. Det er utrolig kjekt i tilfelle det blir noen lekkasjer eller gulp fra baby. Til “madrassen” har jeg brukt to lag vatt, så totalt i bunn er det da fem deilige lag med vatt som gjør det mykt og godt for baby. Ettersom nestet mitt opprinnelig har hvit bunn så sydde jeg “madrassen” i samme rosastoff som resten av nestet. På denne måten kan jeg velge litt hva slags farger jeg vil ha ved å enten fjerne eller legge til “madrassen”. 

MINE TIPS TIL BABYNEST:

Sy en løs “madrass” til å ha i bunn slik at det blir enklere å vakse det oftere enn selve nestet
Tre inn båndet før du stapper sidene med vatt
​♥ Bruk mer vatt i sidene enn hva mønsteret sier
​♥ Sy i fast bomullsstoff, god kvalitet og enklere å håndtere

Dette kan alle klare å sy, både erfarne og nybegynnere. Det er utrolig koselig å lage, og ikke minst blir resultatet så mye bedre enn man tror! Lykke til 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg