Nyttårsforsetter

I år som i fjor har jeg noen nyttårsforsetter. Jeg husker rett og slett ikke om jeg klarte å holde noen av de jeg satt meg i fjor, men når jeg ikke husker så sier det vel seg selv at jeg ikke holdt noen store i hvert fall. For mange er kanskje nyttårsforsetter klisje og noe som aldri blir holdt. Men det ER faktisk viktig å sette seg noen små mål for året som kommer. De må være realistiske, hvis ikke klarer man ikke å nå opp til de. 

♥ Jeg skal få et sunnere og bedre kosthold som gir meg mer overskudd og energi, samt at jeg skal trene regelmessig. Et sunt og balansert kosthold, og trening skal bli en del av livsstilen min, og ikke bare vare i korte perioder.

♥ Være et blidere og mer positivt menneske. Det er så viktig å la den positive energien styre over det som er negativt. Jeg må bli flinkere til å se det positive i ting, fremfor det negative. Jeg ønsker å bli enda mer imøtekommende og hyggeligere å være sammen med. 

♥ Planlegge måltider for én og én uke av gangen, og ukeshandle for den kommende uken hver mandag. De ukene jeg faktisk klarer å gjøre dette, så blir humøret mitt så mye bedre! Det er så deilig å ha mat i kjøleskapet til en hver tid, og det er så deilig å slippe å handle til middag hver eneste dag. Ved å gjøre dette sparer man faktisk både tid og penger. 

♥ Møte hver eneste helg med ren leilighet. Fredagsvasken gjør noe med humøret, og legger faktisk grunnlaget for en perfekt helg. Jeg klarer ikke å slappe av når ting rundt meg flyter, eller jeg vet at det et noe jeg burde ha gjort. Så ren og pen leilighet gir en blidere Maren 🙂 

♥ Bli bedre på å lese pensum. Dette må jeg virkelig bli bedre på. Jeg kan ikke drukne i bøkene én uke før eksamensinnlevering. Det går bare ikke lenger. 

♥ Være mer i skogen med Lucas. Tidligere var vi på Sognsvann flere dager i uken, men jeg har rett og slett ikke hatt tid til å prioritere det like ofte som før, men nå skal det bli bedre. Det gjelder bare å planlegge hverdagen sin bedre, og stå opp litt tidligere noen dager. 

♥ Ha rutiner i hverdagen. Inn under denne faller alt fra å rydde opp rot før man legger seg for kvelden, utnytte dagene mine bedre, stå opp tidligere osv. Det siste året så har jeg vært alt for sløv med dette. Jeg har latt rot ligge til morgenen etter, og det er jo virkelig ikke noe hyggelig å stå opp til rot. Det gir ikke meg en bra start på dagen i hvert fall. Det å komme seg opp tidligere om morgenen er også noe jeg må bli bedre på. Jeg kan ikke ligge å dra meg til klokken 11 de dagene jeg har fri. Jeg må komme meg opp tidligere, få mer ut av dagen og deretter nyte kvelden i sofaen og serier med god samvittighet. 

♥ Dra hjem til Hamar så fort mulighetene byr seg. Med skole, eksamener, jobb og alt som hører med livet vårt her i Oslo så har jeg rett og slett ikke fått vært hjemme på Hamar så mye som jeg kunne ønske, så de må vi prøve å gjøre noe med!

♥ Kildesortere! Denne er nesten litt flau å innrømme, men vi har nok søppeldunker til å kildesortere det meste. Det har bare sklidd litt ut de siste månedene. Alt for dårlig, jeg vet. Dette punktet er definitivt skjerpings! Vi må ta vare på miljøet vårt, og det kan vi faktisk bidra med ved å gjøre så små grep i hverdagen som å sortere søpla vår.

♥ Ta flere bilder med ordentlig kamera. Det er flere ganger jeg har angret bittert over at jeg ikke har tatt bilder med kameraet slik at vi senere har kunnet lage en fin fotobok av alle minner. Ofte er mobilen lett å ty til, men bildene blir jo også deretter og ikke alle egner seg godt nok til å pryde en fotobok. 

Det er ikke de alt for store tingene, og ikke så alt for mange heller. Jeg gleder meg til hva 2017 har å by på, og jeg er spent på om jeg har klart å oppnå disse punktene som er skrevet over. Jeg skal klare det 🙂 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg